تیراندازان المپیکی را بهتر بشناسیم

تیراندازان المپیکی را بهتر بشناسیم

635957199625094783
همراه با گلنوش سبقت‌اللهی در المپیک ریو
گلنوش سبقت‌اللهی، نخستین بانوی اصفهانی بود که موفق به کسب سهمیه المپیک شد.
گلنوش سبقت‌اللهی متولد ۶۹ اهل اصفهان و در رشته تپانچه مشغول فعالیت است وی در مقطع کارشناسی برق می باشد  و از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو برزیل است.
گلنوش سبقت‌اللهی در مسابقات قهرمانی آسیا و توزیع سهمیه المپیک، در دهلی نو هندوستان با قرار گرفتن در جایگاه چهارم فینال تپانچه ده متر بانوان، و به سبب سهمیه گرفتن تیراندازان تایوان و کره جنوبی در مسابقات قبلی، موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ گردید.
گلنوش نخستین بانوی اصفهانی بود که موفق به کسب سهمیه المپیک شد. همچنین برای نخستین بار یک تیرانداز ایرانی در بخش تپانچه سهمیه این مسابقات مهم را به دست می‌آورد.
635897441430496406
همراه با نجمه خدمتی در المپیک ریو
بانوی المپیکی کشورمان با حضور در فینال رشته تفنگ ۱۰ متر بانوان توانست در رقابتی نزدیک با تیرانداز هندی در شوتاف قرار گیرد.
نجمه خدمتی متولد ۷۵  اهل شهر بیرجند و عضو تیم ملی تیراندازی زنان ایران است.
نجمه خدمتی در رشته تفنگ فعالیت دارد و در حال حاضر دانشجو می باشد که با کسب نشان طلای تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در اینچئون کره جنوبی نخستین طلاآور ایران در این بازی‌ها لقب گرفت. وی قبل از این هم در همین روز به همراه نرجس امام‌قلی‌نژاد و الهه احمدی موفق به کسب نشان نقره تیمی این مسابقات شده بود. همچنین نجمه خدمتی به عنوان رکورد دار فینالِ جهان در سال ۲۰۱۴ معرفی شد.
بانوی المپیکی کشورمان با حضور در فینال رشته تفنگ ۱۰ متر بانوان توانست در رقابتی نزدیک با تیرانداز هندی در شوتاف قرار گیرد و در نهایت  با  قرار گیری درجایگاه اول آسیا ، مدال طلا را از آن خود کند و اولین مدال کاروان کشورمان را در این رشته به نام خود ثبت کند.
DSC7499
همراه با مه‌لقا جام‌بزرگ در المپیک ریو
جام بزرگ یکی از بانوان تیرانداز المپیکی کشورمان در ادامه رقابت های تیراندازی به میزبانی فرانسه در بخش تفنگ سه وضعیت به مدال نقره دست یافت.
مه‌لقا جام‌بزرگ متولد ۷۰ در همدان به دنیا آمد  و در رشته تفنگ و همچنین دارای کارشناسی از دانشگاه بوعلی در رشته فیزیک هسته ای را در کارنامه خود دارد که در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو در تفنگ بادی تیمی ۱۰ متر مدال نقره و ماده ۵۰ متر، مدال برنز گرفت.
مه‌لقا جام بزرگ اولین ورزشکار ایرانی است که سهمیه المپیک لندن را گرفت. او همچنین نخستین زن ایرانی است که در ماده تفنگ بادی از فاصله ۱۰ متر، ایران را صاحب سهمیه کرد. جام بزرگ در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی مونیخ در سال ۲۰۱۰، برای اولین بار موفق به حضور در مرحله فینال شد و با قرار گرفتن در رده پنجم جهان، توانست ایران را صاحب سهمیه المپیک کند.
مه‌لقا جام بزرگ یکی از بانوان تیرانداز المپیکی کشورمان در ادامه رقابت‌های تیراندازی به میزبانی فرانسه در بخش تفنگ سه وضعیت به مدال نقره دست یافت.
imgres
همراه با الهه احمدی در المپیک ریو
الهه احمدی در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو از موفق ترین ورزشکاران کل کاروان اعزامی ایران بود که صاحب سه نشان نقره و برنز شد.
ایشان نیز در رشته تفنگ فعالیت دارد و دارای یک فرزند به نام سید باور می باشد او متولد ۶۱ و دارای لیسانس تربیت بدنی است که  در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو از موفق ترین ورزشکاران کل کاروان اعزامی ایران بود که صاحب سه نشان نقره و برنز شد.
وی در دومین مرحله از رقابتهای جام جهانی تیراندازی سال ۲۰۱۱ که در سیدنی برگزار شد با کسب مقام دوم موفق به کسب سهمیه در ماده ۱۰ متر تفنگ بادی زنان برای المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شد.
درجام جهانی ۲۰۱۰، پکن، چین – تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان مقام دومی را کسب کرد، همچنین وی در  بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰، گوانگ‌ژو، چین – تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان و  جام جهانی  ۲۰۱۱، سیدنی، استرالیا – ۱۰ متر تفنگ بادی زنان مقام سومی را از آن خود کرد.
وی در در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ در دهلی جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را هم به دست آورده است.
2148164
همراه با پوریا نوروزیان در المپیک ریو
پوریا نوروزیان در فینال رشته تفنگ ۱۰ متر به مدال برنز دست یافت.
پوریا متولد ۷۰از  ایلام است که در رشته تفنگ فعالیت می کند او در مسابقات تیراندازی انتخابی المپیک،  پوریا نوروزیان در فینال رشته تفنگ ۱۰ متر به مدال برنز دست یافت اما در ابتدا از سوی فدراسیون اعلام شد که با توجه به توزیع ۲ سهمیه در این رشته، کشورهای ژاپن و قزاقستان به مدال‌های طلا و نقره دست یافتند و سهمیه به ایران نرسیده است.
پس از بررسی شرایط نفرات شرکت کننده در این مسابقات مشخص شد که قزاقستان پیش از این در مسابقات جهانی سهمیه المپیک را کسب کرده است و با این شرایط نوروزیان به همراه تیرانداز ژاپنی جواز حضور در المپیک را کسب کرده است تا چهارمین تیرانداز المپیکی ایران باشد.
در این مسابقات، ایران تاکنون توانسته یک سهمیه توسط گلنوش سبقت‌اللهی در تپانچه بادی کسب کند. پیش از این هم در مسابقات جهانی الهه احمدی و نجمه خدمتی در تفنگ بادی ۱۰ متر سهمیه گرفته بودند.

منبع : فدراسیون تیراندازی

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *